Header Ads

Reklama

Najnowsze

Coś się kończy, coś zaczyna

Nadszedł moment, w którym moje stare buty do biegania Kalenji Ekiden 75 odchodzą w niebyt. Przebyły razem ze mną długą drogę, bo aż 823 km. Dla "rasowych" biegaczy dystans ten pewnie jest niewielki, ale dla mnie kolarza, to całkiem sporo. Kupione ponad 1,5 roku temu za 79 zł spełniły swoje zadanie. Nie były im straszne mrozy, śniegi, deszcze, słońce, błoto, leśne ścieżki, liście, kamienie i inne rodzaje przeszkód stających na ich drodze. Przeszły ze mną kilka kontuzji, zawody oraz dźwiganie ciężarów na siłowni. W ich "buciej" pamięci na pewno jest wiele miłych wspomnień. Niestety upływ czasu nie oszczędził nawet ich. Coraz słabsza amortyzacja, przetarcia materiału na piętach i palcach doprowadziły do momentu, w których nadeszła pora dać szanse innym butom: młodszym, lepszym technologicznie, droższym. Rozpoczyna się nowy etap w bieganiu wraz z Asics'ami Gel Zaraca!
Asics Gel-Zaraca to:
  • But, który reaguje z twoją stopą i wspiera jej naturalny ruch.
  • GEL-ZARACA ma 10-cio milimetrowy spadek podeszwy oraz niższą, bardziej elastyczną podeszwę środkową by dostarczać ci naturalnych wrażeń biegowych i doskonale wyczucie podłoża. To lekkie i wytrzymałe obuwie zapewniające maximum wsparcia.
  • Technologia Full Length Guidance Line pomaga ci biegać bardziej efektywnie, wspomagając optymalne przetaczanie stopy od pięty do palców.
  • Technologia GEL Cushioning System w tylnej części podeszwy zapewnia ochronę przed wstrząsami powodowanymi w czasie biegu.*
Tyle marketing.

Długo szukałem niezbyt drogiego obuwia do biegania, które byłoby odpowiednie dla moich supinujących stóp. Po wielu przejrzanych stronach internetowych producentów obuwia, kilka par przykuło moją uwagę. Jednak najbardziej zaintrygowały mnie Zarac'ki Asics'a. W szczególności ta podeszwa, która ma dostarczać "naturalnych wrażeń biegowych i doskonałe wyczucie podłoża". Cóż, zdecydowałem się na nie. I mam.

Pierwsze wrażenie? Buty są lekkie, dobrze wykonane, jedynie w miejscu łączenia podeszwy z wierzchem buta efekt psuje widoczny klej. Po ich przymierzeniu miałem wrażenie, że idealnie pasują do mojej stopy; jakby pod nią były zrobione. Kilka kroków i poczułem komfort noszenia. Podeszwa jest bardzo elastyczna, nie utrudnia zgięcia stopy, a nadto amortyzuje każdy krok.

Jeszcze w nich nie biegałem, więc nie mam zdania na temat tego jak sprawują się przy wykonywaniu czynności, do której zostały stworzone. Swój chrzest przejdą jeszcze dzisiaj. I to chrzest nie byle jaki. Dziś jest dzień testu, w którym zamierzam zrobić indywidualny sprawdzian na 12 min, czyli klasyczny Test Coopera. Zobaczymy jak się będą wtedy zachowywać.

Kilka zdjęć:






----
* opis pobrany ze strony: http://www.asics.pl/running/products/gel-zaraca-men/

2 komentarze:

  1. Jak buty się sprawdziły po dłuższym czasie użytkowania? Jestem ciekawy, ponieważ jestem nimi zainteresowany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ok. Dopiero po roku zaczęły się przecierać. Kwestia taka, że dla pronatora jednak powinna być większa amortyzacja - po dłuższym biegu czuć było kolana.

      Usuń